Умови доступності закладу освіти для навчання осіб з особливими освітніми потребами:

• забезпечено умови для навчання дітей з особливими освітніми потребами які можуть самостійно пересуватись;

• безбар’єрний вхід у приміщення (в наявності пандус , сходи з поруччям, споруда має чітко видний, доступний головний вхід з вулиці);

• безперешкодний рух комунікаційними шляхами, поверхня рівна та неслизька як у приміщенні, так і на прилеглій до закладу території;

• вхід прямий і рівний, габарити холу дозволяють маневрувати інвалідним візком, решітка для витирання ніг не створює бар’єру ;

• шкільне подвір’я має освітлення;

• тактильна плитка на підлозі ( І поверх) для маломобільних груп (вона не тільки інформує незрячих або слабозорих по ходу руху,але також забезпечує їх безпеку ,попереджаючи про різні перешкоди або змінах напрямку руху);

• обладнано санвузел для маломобільних груп (І поверх);

• назви кабінетів продубльовано шрифтом Брайля;

• в наявності шкільне обладнання (ростові меблі, гральні куточки, спортивне обладнання);

• предмети інтер’єру в коридорах не ускладнюють пересування дітей з особливими потребами;

• створена гнучка система освітлення, що відповідає вимогам всіх категорій користувачів;

• обладнана ресурсна кімната для надання корекційних послуг;

• забезпечені навчальними програмами, дидактичними посібниками;

• проводяться корекційно- розвиткові заняття;

• в наявності посади: асистент вчителя, практичний психолог;

• працює медичний кабінет.

Доступність освітнього простору для осіб з ООП

З 1 вересня 2014 року в школі впроваджується інклюзивне навчання, що забезпечує дітям рівний доступ до освіти.
2014-2015 н. р. – 3 клас (1 учень);
2015-2016 н. р. – 4 клас (1 учень);
2016-2017 н. р. – 1 клас (1 учень);
2017-2018 н. р. – 2 клас (1 учень);
2018-2019 н. р. - 1 клас (1 учень), 3 клас (1 учень).
2019-2020 н.р.-2 клас ( 2 учні), 3клас(1 учень), 4 клас (1 учень)
2020/2021 н. р.- 3 клас (3 учні), 4 клас (1 учень), 5 клас (1 учень), 1-А клас (1 учень)

2021/2022 Н. Р. -6 клас( 1 учень), 4 клас(3 учня), 2-а клас ( 1 учень), 1 клас (2 учня).
2022/2023н.р. - 7 клас(1 учень), 5 клас (2 учня), 3-А клас ( 1 учень), 2 клас (2 учня), 1 клас ( 2 учня)
2023/2024 н.р. - 8 клас ( 1 учень), 6 клас ( 2 учня), 4 клас ( 1 учень), 3 клас ( 3 учня), 2 клас ( 2 учня), 1 клас ( 2 учня)

Метою створення таких класів у закладі є:
- реалізація права дітей з особливими освітніми потребами на здобуття якісної освіти за місцем проживання;
- залучення сім’ї до участі у навчально-реабілітаційному процесі;
- створення умов для подальшої соціальної адаптації дітей зазначеної категорії.

Інклюзивна освіта– гнучка індивідуалізована система навчання дітей з особливостями психофізичного розвитку в умовах масової загальноосвітньої школи за місцем проживання. Навчання відбувається за індивідуальними навчальними планами та забезпечується медико-соціальним та психолого-педагогічним супроводом. Інклюзивна освіта передбачає створення освітнього середовища, яке б відповідало потребам і можливостям кожної дитини, незалежно від особливостей її психофізичного розвитку.

Концепція інклюзивної освіти відображає одну з головних демократичних ідей – усі діти є цінними й активними членами суспільства. Навчання в інклюзивних навчальних закладах є корисним як для дітей з особливими освітніми потребами, так і для дітей з типовим рівнем розвитку, членів родин та суспільства в цілому. В інклюзивних класах взаємодія між учнями з особливими освітніми потребами та дітьми з типовим рівнем розвитку сприяє налагодженню між ними дружніх стосунків, завдяки чому діти вчаться природно сприймати і толерантно ставитися до людських відмінностей, стають більш чуйними, готовими допомогти.

Інклюзивна школа– заклад освіти, який забезпечує інклюзивну освіту як систему освітніх послуг, зокрема: адаптує навчальні програми та плани, фізичне середовище, методи та форми навчання, використовує існуючі в громаді ресурси, залучає батьків, співпрацює з фахівцями для надання спеціальних послуг відповідно до різних освітніх потреб дітей, створює позитивний клімат у шкільному середовищі.

Мета інклюзивної освіти– створення умов для особистісного розвитку дітей із особливими потребами, формування освітньо - розвивального середовища для них шляхом забезпечення психолого-педагогічного, медико-соціального супроводу.

Завдання інклюзивної освіти:

· запровадження інноваційних освітніх технологій у контексті форм інклюзивного навчання;

· збереження і зміцнення морального і фізичного здоров'я вихованців;

· різнобічний розвиток індивідуальності дитини на основі виявлення її задатків і здібностей, формування інтересів і потреб;

· виховання школяра як культурної і моральної людини з етичним ставленням до навколишнього світу і самої себе;

· забезпечення права дітей із особливими потребами на здобуття загальної середньої освіти в умовах загальноосвіт­ніх навчальних закладів.



Кiлькiсть переглядiв: 607